lördag 9 juli 2016

Workout tips

Jag tränar oftast hemma nu för tiden, istället för att jag ska ta mig till ett gym som både kostar och ligger en bit bort så kör jag oftast pass från youtube varvat med powerwalks, då har jag liksom ingen ursäkt för att inte kunna röra eller stärka kroppen några ggr i veckan. Mina favoriter är Yoga with Adriene, den passar för både nybörjaren till den som är mer avancerad i sin träning. Adriene som är yoga läraren är otroligt noga med att alla ska göra yogan i sin takt och att det ska stärka kropp och sinne, och inte handla om någon hets att man ska kunna stå på huvudet efter tredje lektionen. 

Den andra kanalen jag följer är Lucy Wyndham-Read, hon erbjuder HIIT-pass, d v s high intensity interval training. Passen är oftast inte längre än 10-15 min, men känns rejält dagen efter. Är man inte trött efter ett pass kan man göra flera repetitioner eller köra flera olika pass direkt efter varandra. Man behöver aldrig någon utrustning förutom sin egna kropp, så har man tillgång till internet kan man köra hennes pass vart som helst :)


Share:

2 kommentarer

© Sara Högberg | All rights reserved.
Blog Design Handcrafted by pipdig