söndag 29 maj 2016

Att åka åt fel håll och prata spanska

Puh, så hektisk men rolig dag, var hemma vid 20.45 helt slut.
Dagen började med att jag hade en visning på en stor lägenhet lite utanför stan, men på vägen dit får jag ett sms om jag kan ta en till visning på helt andra sidan stan och den börjar 45 min efter min första visning, stress! Så när jag är klar med första visningen springer jag i mina klackar till närmaste busshållsplats, (i härliga 26 grader och sol) ser rätt buss och hoppar på. Börjar dock inse efter en liten stund att jag åker åt helt fel håll...Jag och lokalsinne alltså. Så det var bara att hoppa av och ta en taxi till nästa ställe, körde några visningar och åkte sedan hem för dagen.



 Hann inte riktigt ta kort idag så slänger in en lånad bild från Pinterest på området jag bor i istället :)
Hann slänga av mig alla kläder och börja med middagen när ett sms kommer "kan du ta min visning om 35 min? hinner verkligen inte" så det blev att kasta sig in i nästa taxi och försöka memorera all info. Kommer dit och inser att kunden ifråga inte kunde ett ord engelska, så jag fick på min otroligt dåliga spanska köra på. Jag förstår en del men att prata själv, nej, förstår inte vart all den där högstadie spanskan försvann alltså. Den hade varit otrolig behändig när man bor i Spanien.

Sen när jag var klar med alla visningar för dagen så hade jag lovat att hämta upp den här godingen, som hade varit hos hans hundvakt i några dagar och ville tillbaka hem till hans familj, dvs. familjen jag är nanny åt några dagar i veckan. Så jäkla söt. Efter det gick jag en promenad hem och möttes av en pojkvän som hade precis gjort klart min favoriträtt, guldvärt. 
Share:

Inga kommentarer

Skicka en kommentar

© Sara Högberg | All rights reserved.
Blog Design Handcrafted by pipdig